Turistická oblast Chrudimsko – Hlinecko dokončuje poslední části své prezentace, neboť se již  23. ledna představí na  Výstavišti Flora Olomouc  při výstavě cestovního ruchu Tourism Expo 2009.

„Jedná se o historicky první výstavu, na kterou jedeme jako turistická oblast Chrudimsko – Hlinecko samostatně. Zároveň to bude i první testování netypické expozice. Jejím smyslem je především zaujmout,“ říká místostarosta Roman Málek. 

 

Oblast se nebude prezentovat v unifikovaném stánku. Středem bude auto značky Lada Niva, jehož podoba je proslulá z televizního seriálu Návštěvníci.

„Expozice je propojením prvků ze seriálu Návštěvníci s vesmírem. To samozřejmě souvisí s portálem www.navstevnik.cz a marketingovým heslem Turistika bez hranic,“ dodává Málek. Cílem je, aby se veřejnost u stánku zastavila a neprošla bezmyšlenkovitě okolo jako je tomu u mnoha výstav. Pak je teprve možný kontakt s potencionálním turistou.

Pozadí za expozicí v sobě ukrývá oblohu, na které dominuje jedenáct hvězd. Je to stejný počet, jako měst v oblasti. Pro návštěvníky jsou připraveny i informační materiály. Navíc návštěvníci budou oslovování i do mobilních telefonů.  Každý, kdo bude mít zapnuté Bluetooth, dostane do svého telefonu zvukovou nahrávku. V ní je obsaženo krátké představení Chrudimska – Hlinecka.

Díky lednovému termínu veletrhu TOURISM EXPO budou mít návštěvníci příležitost se hned na začátku nového roku seznámit s aktuální nabídkou domácích a zahraničních dovolených, poznávacích a léčebných pobytů desítek cestovních kanceláří, agentur, ubytovacích a stravovacích zařízení, dopravců,  lázní a sanatorií z České republiky a Slovenska.

Olomoucký veletrh bude tradičně i osobitou přehlídkou  zajímavostí turistických  regionů  a mikroregionů ČR – zejména nejbližších - střední, severní Moravy a východních Čech, jejich památek, folkloru, tradic, zvyků a specialit včetně kulinářských.  

Výstava  bude návštěvníkům  otevřena denně od 10 do 18 hodin, poslední den v neděli 25. ledna do 17 hodin.

Prezentace na výstavách je součástí projektu „Informační a propagační kampaň turistické oblasti Chrudimsko - Hlinecko“, který je spolufinancován Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj z Regionálního operačního programu NUTS II. – Severovýchod.

stena