Před půl rokem vydala Chrudim první číslo městských turistických novin, které se setkaly s mimořádným úspěchem. O tom svědčí zpětná vazba na základě tajenky, jejíž řešení chodilo z celé republiky. V těchto dnech vydává za podpory EU město Chrudim obdobné noviny prezentující celou turistickou oblast Chrudimsko - Hlinecko.

Podle místostarosty Hlinska Pavla Šotoly si je město vědomo, že rozvoj cestovního ruchu je možné efektivně realizovat pouze v širším regionu, a proto se stalo partnerem projektu. Právě v zimním období Hlinecko zvyšuje atraktivnost turistické oblasti, a to především nabídkou sjezdového lyžování, běžkařských tras, ale i nabídkou kulturních akcí, z nichž nejznámější je masopust.

„Pro Chrudim v současné době nemá smysl vydávat vlastní zimní noviny. Aktivit pro návštěvníky je přes zimu velmi málo. Nicméně pár pozvánek do města v novinách turistické oblasti  najdete,“ komentuje obsah místostarosta Chrudimi Roman Málek.

Vzápětí dodává: „Vznik těchto novin byl velice složitý a chvílemi jsem měl pocit, že snad ani nemohou vyjít. Důvodem je velmi složitá problematika veřejné podpory a jejího výkladu. Z tohoto důvodu není v novinách přehled nejrůznějších ubytovacích kapacit a dalších služeb pro turisty, které se ovšem těší velkému zájmu,“ dodává Málek.

Turistické noviny Chrudimska – Hlinecka jsou vydány v nákladu 25.000 ks a jsou distribuovány do všech krajských informačních center v ČR a na vybrané subjekty cestovního ruchu.

Aktivita turistické noviny je součástí projektu „Informační a propagační kampaň turistické oblasti Chrudimsko - Hlinecko“ a je spolufinancována Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj z Regionálního operačního programu NUTS II. – Severovýchod.

 

sotola_a_malek_nad_novinami_web

Místostarosta Hlinska Pavel Šotola (vlevo) prohlížejí výtisk zimních turistických novin s místostarostou města Chrudim Romanem Málkem.