Zastupitelstvo města Chrudim schválilo na svém zasedání dne 18. 12. 2006 vyhlášku č. 3/2006, o místním poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů. Uvedená vyhláška stanovuje sazbu poplatku za komunální odpad pro rok 2007 ve výši 450 Kč. K navýšení sazby poplatku dochází z důvodu růstu nákladů na sběr a svoz netříděného komunálního odpadu, ze kterých město vychází při stanovení pohyblivé sazby poplatku pro rok 2007. Vliv na zvýšení poplatku má růst vykázaných skutečných nákladů obce na svoz netříděného komunálního odpadu, které vychází především ze zvýšení cen vstupů (pohonné hmoty a poplatky za ukládání odpadů na skládce v Nasavrkách dle zákona 185/1001 Sb.). Poplatek je dvousložkový a jeho struktura je stanovena následovně:

  • částka poplatku stanovená na základě skutečných nákladů města předchozího roku činí 250 Kč (tj. maximální limit stanovený zákonem) Skutečné náklady na svoz netříděného komunálního odpadu za rok 2006 dle podkladů Technických služeb Chrudim 2000, spol. s r. o., činily 9 240 730 Kč a po jejich přepočtu na 1 obyvatele jde o částku 395 Kč.
  • částka poplatku stanovená pevně dle ustanovení § 10 b, odst. 3, písm. a) zákona o místních poplatcích činí 200 Kč. Vzhledem k tomu, že skutečné náklady na svoz TDO převyšují limit pro vymezení složky poplatku stanovené na základě skutečných nákladů svozu TDO, obsahuje tato částka 2 podsložky, a to: 145 Kč – doplatek skutečných nákladů svozu TDO (145 + 250 = 395) 55 Kč – část nákladů na fungování Sběrného dvora Celkové náklady na sběrný dvůr činí 90 Kč/os., z toho občan hradí pouze část ve výši 55 Kč (zbytek plně hradí město). Růst poplatku představuje navýšení o 3,4 % oproti dosavadní sazbě poplatku, která platila v letech 2005 a 2006 (435 Kč). Uvedený procentní nárůst v podstatě kopíruje očekávanou inflaci 3 %. Celkový nárůst poplatku pro 1 poplatníka představuje 15 Kč/rok. Poplatky budou vybírány na oddělení daní a poplatků OFN v provozní době úřadu, kancelář č. 314, II. poschodí v budově na Pardubické ulici. Poplatek je splatný do 31. 3. kalendářního roku. Složenky k úhradě budou občanům doručeny do schránek nejpozději do 10. 2. 2007. Žádáme všechny občany, aby platby prováděli až po doručení složenky. V únorovém čísle Chrudimského zpravodaje budou zveřejněny podrobné informace Odboru finančního k problematice místních poplatků za komunální odpad a za psy, které vyplývají z platných obecně závazných vyhlášek, a rovněž informace o způsobu jejich výběru, termínech a kontaktech na příslušné pracovníky. rm