Sociální síť Facebook, která se od loňského roku stala fenoménem v oblasti internetu, si stále nachází nové příznivce. Kromě různých klubů či sportovců jsou mezi nimi i města. Jedním z nich je takéChrudim. „V loňském roce jsme uskutečnili pokus, zda má cenu jít na Facebook. Po půl roce můžeme říci, se jedná o velmi dobrý prostředek pro marketing chrudimského informačního centra," pochvaluje si místostarosta města Roman Málek. Město tak zve na řadu svých akcí, ale píše i důležité informace pro obyvatele a návštěvníky. Podle profilových fotek se jedná zejména o mladé lidi do čtyřiadvaceti let. Výjimkou ale nejsou ani lidé starší. Mezi ně patří i náměstek hejtmana Pardubického kraje Roman Línek, který se rovněž stal fanouškem města. „Chrudim je v podstatě nejen královské, ale i naše původní krajské mésto. Na jeho historické tváři to je vidět - podobně jako třeba na světoznámém Toledu či Madridu ve Španělsku. Chrudim je atraktivní jak sama o sobě, tak i jako východisko pro pěší či cyklistické dobývání Železných hor a dalších atraktivit Chrudimská".
Investice do Facebooku se vyplatila, míní Málek. K tomuto názoru vede hned několik důvodů. „Je to velmi levná forma, jak oslovit zájemce, kteří mají o dění ve městě zájem. K tomu můžeme získat i neanonymní zpětnou vazbu. Navíc oslovení takto mladé cílové skupiny bývá problém, který Facebook
komentuje Málek s tím, že podle nové studie IBM Media and Entertainment Group ztratila věková skupina od 18 do 24 let zájem o on-line zpravodajství.
Naštěstí Facebook používají mladí lidé dnes již ve svých mobilních telefonech. Chrudim navíc uspořádala v prvopočátku školení nejen pro své zaměstnance, ale i pro kolegy z turistické oblastiChrudimsko - Hlinecko. Na sociální síti tak najdete třeba Muzeum Skuteč, ale i velmi aktivní město Nasavrky.
To zve nejenom na svoje akce, ale i do Slatiňan, Ležáků či na Veselý kopec.
Veřejná správa | 25.3.2010 | rubrika: E-servis | strana: 25 | autor: -mlk