Sociální síť Facebook, která se od loňského roku stala fenoménem v oblasti internetu, si stále nachází nové příznivce. Kromě různých klubů či sportovců jsou mezi nimi i města. Jedním z nich je také Chrudim.
„V loňském roce jsme uskutečnili pokus, zda má cenu jít na Facebook. Po půl roce můžeme říci, že se jedná o velmi dobrý prostředek pro marketing chrudimského informačního centra,“ pochvaluje si místostarosta města Roman Málek. Město tak zve na řadu svých akcí, ale píše i důležité informace pro obyvatele a návštěvníky.
Podle profilových fotek se jedná zejména o mladé lidi do čtyřiadvaceti let. Výjimkou ale nejsou ani lidé starší. Mezi ně patří i pardubický vicehejtman Roman Línek, který se rovněž stal fanouškem města.
„Chrudim je v podstatě nejen královské, ale i naše původní krajské město. Na jeho historické tváři to je vidět – podobně jako třeba na světoznámém Toledu či Madridu ve Španělsku. Chrudim je atraktivní jak sama o sobě, tak i jako východisko pro pěší či cyklistické dobývání Železných hor a dalších atraktivit Chrudimska“.
Investice do Facebooku se vyplatila, míní Málek. K tomuto názoru vede hned několik důvodů. „Je to velmi levná forma, jak oslovit zájemce, kteří mají o dění ve městě zájem. K tomu můžeme získat i neanonymní zpětnou vazbu. Navíc oslovení takto mladé cílové skupiny bývá problém, který Facebook překonává,“ komentuje Málek s tím, že podle nové studie IBM Media and Entertainment Group ztratila věková skupina od 18 do 24 let zájem o on-line zpravodajství. Naštěstí Facebook používají mladí lidé dnes již na svých mobilních telefonech.
Chrudim navíc uspořádala v prvopočátku školení nejen pro své zaměstnance, ale i pro kolegy z turistické oblasti Chrudimsko – Hlinecko. Na sociální síti tak najdete třeba Muzeum Skuteč, ale i velmi aktivní město Nasavrky. To zve nejenom na svoje akce, ale i do Slatiňan, Ležáků či na Veselý kopec.