Za účasti zástupců informačních center regionu, novinářů a zástupců chrudimské radnice proběhlo představení závěrů výzkumného šetření turistů v zimě 2008/2009.
„Do průzkumu bylo zapojeno 354 respondentů. Rozhovory probíhaly metodou “face to face interview“, čili osobním dotazováním na předem vytipovaných místech turistické oblasti Chrudimska – Hlinecka,“ přibližil Jiří Reml z pražské agentury Market. Ta se od prosince 2008 do února 2009 zabývala průzkumem ve spolupráci s Regionální rozvojovou agenturou Pardubického kraje.
Výzkum potvrdil obecně známá fakta – v zimě je pro turistu zajímavé historické centrum Chrudimi, sjezdovky, muzeum loutek či řada kulturních akcí. Zároveň konstatoval, že v zimě se turisté ubytovávají podstatně méně. To souvisí s nedostatečnou ubytovací kapacitu, a když už je, tak její provozovatelé preferují spíše jiné typy klientů, kteří jim zaručí dlouhodobější vytížení.
„Na druhou stranu návštěvník přijíždí na Chrudimsko – Hlinecko opakovaně (86 procent turistů na Chrudimsku – Hlinecku už bylo) a ví, co má čekat. Z toho vyplývají i dobré zprávy – jako atraktivní hodnotí Chrudimsko – Hlinecko 23% respondentů, spíše atraktivní 77 % a spíše neatraktivní či velmi neatraktivní dokonce 0%,“ pochvaluje si při čtení výsledků průzkumu místostarosta města Roman Málek.
Typickým zimním turistou Chrudimska – Hlinecka je samostatně či s partnerem(kou) cestující návštěvník ve věku 30 – 50 let, který přijede autem, a když se ubytuje, tak většinou u známých či v penzionu.
Výzkum také ukázal, jaké je vhodné zvolit komunikační kanály za účelem efektivní komunikace.
Výzkum je součástí projektu Informační a propagační kampaň turistické oblasti Chrudimsko – Hlinecko, který spolufinancován Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj z Regionálního operačního programu NUTS II. – Severovýchod.