Stavba nového terminálu veřejné dopravy v prostoru před chrudimským vlakovým nádražím začne s velkou pravděpodobností letos v září.

Okolí chrudimského vlakového a autobusového nádraží. / Foto: Deník/ Marek Nečina
Chrudim může při realizaci stavby počítat s třicetimilionovou dotací z programu Integrovaných územních investic Hradecko-pardubické aglomerace (ITI).
Kvůli pomalejšímu čerpání dotací ze strany některých mimochrudimských projektů bylo město nedávno vyzváno, aby, pokud to půjde, zahájilo stavbu už teď, na jaře, čímž by pomohlo tok dotací významným způsobem urychlit. Město k tomu bylo v zásadě připraveno, dokonce už vybralo i technický dozor, který bude průběh stavby kontrolovat. Podle podle místostarosty Aleše Nunváře by se ale neplánované urychlení stavby mohlo městu nakonec vymstít. „Bohužel to vypadá, že dřív začít nemůžeme, i kdyby firma byla připravena. Zářijový termín byl součástí zadání soutěže a mohlo by se to nelíbit ostatním účastníkům, kteří by to mohli napadnout,“ vysvětluje místostarosta.
Opoziční zastupitel Roman Málek přišel nedávno s nápadem, aby se před startem projektu část ploch využila alespoň ke zvýšení počtu parkovacích míst. „To by šlo udělat odstraněním části nádražního plotu v oblasti kolmých stání nad křižovatkou ulice Čs. armády a Fibichovy,“ navrhoval tehdy. Byl však odmítnut a nyní je takřka jasné, že do podzimu už se toho na místě samém moc nezmění.
Přestavba prostoru u železničního nádraží potrvá rok a půl. Zahrne rekonstrukci a rozšíření chodníků a změny se dotknou i veřejné zeleně. Další změny budou spočívat v úpravě a zastřešení zastávky MHD. Zahrnuto bude rovněž vylepšení parkoviště pro osobní automobily a stání pro kola. Projekt dále počítá i s instalací moderního informačního systému a veřejného osvětlení.
Ve výběrovém řízení zvítězilo sdružení firem Matex HK a Eurovia, které se zavázalo vše realizovat za 63 milionů korun.
Vedlejšího autobusového nádraží se projekt dotkne jen okrajově, neboť to patří soukromé společnosti, která podobné opravy neplánuje. „Dojde pouze k odstranění prvních třech přístřešků ze strany od podchodu, aby tam mohly parkovat autobusy v době před příjezdem na zastávku,“ doplnil starosta města František Pilný.
Chrudimské autobusové nádraží v ulici Čs. armády je nyní z hlediska vlastnictví zvláštně podélně rozděleno. Polovina u vozovky je v majetku města, zatímco polovina u kolejí patří zmíněné společnosti. Každý ze dvou protilehlých sloupů nesoucích střechy šikmých autobusových stání tak stojí na pozemku jiného vlastníka.


WEB , Datum: 22.04.2019 , Zdroj: chrudimsky.denik.cz +1 , Autor: Marek Nečina , Návštěvnost: 53 429